Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Jedite ove namirnice kako biste lakše zaspali

AUTOR: Isidora Spasić 04 Apr, 2020
Jedite ove namirnice kako biste lakše zaspali

Nutricionisti kažu kako nije zdravo jesti pre spavanja, već najmanje dva sata pre nego što odete u krevet. Ipak, činjenica je da vam određena hrana može pomoći da bolje spavate, zbog čega navodimo šta je to što bi trebalo da konzumirate za večeru.

Foto: www.sleepcouncil.org.uk

Integralne žitarice

Razlog zbog kog su integralne žitarice posebno značajne, jeste taj jer u sebi sadrže ugljene hidrate i melatonin koji je ključni faktor za dobar san. Pored toga, vlakna pomažu zdravlju i pravilnom funkcionisanju debelog creva. Integralne žitarice održavaju i dobar nivo šećera u krvi, pa tako nećete otići na spavanje gladni.

Grickajte galete od integralnog pirinča i krekere sa dodatkom lanenog semena.

Foto: www.healtheuropa.eu

Bademi i orasi

Osim što predstavljaju izuzetno zdravu užinu, orašasti plodovi imaju solidnu količinu proteina koji će doprineti boljem funkcionisanju organizma. Oni takođe sadrže melatonin, koji vam garantuje lakši odlazak na spavanje.

Pojedite nekoliko komada sirovih badema i oraha pred spavanje, ako želite mirnije da otplovite u carstvo snova.

Foto: www.nicolelana.com

Jaja i losos

Vitamin D je jedan od najvažnijih vitamina za matabolizam, pa tako i za kvalitetno spavanje. Osim preko sunca, možete ga uneti u organizam i preko hrane. Dve namirnice pune vitamina D jesu jaja, pre svega žumance, i losos.

Zamenite večeru doručkom, tako što ćete pojesti luksuzni i zdrav omlet sa komadićima dimljenog lososa.

Foto: www.eatingwell.com

Mahunarke

Stručnjaci se slažu kako su mahunarke odličan način da završite dan. To je pre svega zbog proteina koji pomaže da se mišići opuste i oporave. Protein će još regulisati nivo šećera u krvi, pa se okrenite čorbicama sa crvenim sočivom, ili kuvanim graškom sa dodatkom sveže mirođije.

Pored mahunarki, kao što su razne vrste pasulja, sočiva i graška, proteine ćete naći i u nemasnom mesu, mlečnim proizvodima, i semenkama (bundeva, suncokret, lan, susam…).

Foto: www.newunow.org

Povrće

I u slučaju povrća naglašena je važnost vlakana, vitamina i minerala koji se u njemu nalaze, a svi oni su pomagala za kvalitetniji san. Zato obavezno uvrstite zeleno povrće, u koje spada kelj, spanać, blitva, kupus, zelena salata, i rukola. Ne zaboravite na brokoli i karfiol, koje lako možete ubaciti u najrazličitije recepte.

Štapiće dugačkog zelenog celera i šargarepe iskombinujte sa humusom ili nekim puterom od orašastih plodova, za ukusnu i jednostavnu večeru.

Foto: www.thespruceeats.com

Pečurke

Namirnice koje u sebi sadrže melatonin, odgovoran za mirno spavanje, jesu i pečurke. One ne mogu dugo da stoje u frižideru, pa ih upotrebite dok su sveže. Postoje i sušene pečurke, poput vrganja i šitake, a one su posebno zgodne jer mogu dugo da stoje.

Sušene pečurke možete da sameljete u prah, te pospete preko najrazličitijih jela, pa čak dodate i u čaj koji pijete pred spavanje.

Foto: www.newsweek.com

Nalovna slika: www.therapedic.com i www.realsimple.com