Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Nutricionista otkriva zašto ne bi trebalo da se plašimo ovog popularnog sastojka francuske kuhinje

AUTOR: CityMagazine 17 Oct, 2020
Nutricionista otkriva zašto ne bi trebalo da se plašimo ovog popularnog sastojka francuske kuhinje

Francuzi su poznati po svojoj hrani. Nije tajna, međutim, šta njihovim jelima daje tako dobar ukus. Većina njih, naime, sadrži sastojak koji mnogi od nas koriste gotovo svakodnevno, a to je puter.

U svom bestseleru Poverljivo iz kuhinje, pokojni kuvar i TV lice Entoni Bordejn napisao je kako bi ljudi bili šokirani kada bi saznali koliko obroci u najboljim restoranima imaju putera u sebi. Francuzi ga koriste za kroasane i druga peciva i kolače, a upotrebljavaju ga često i u pripremi šatobrijana i ostalih komada mesa.

Svi znamo da je puter ukusan, ali on nema dobru reputaciju kada je zdravlje u pitanju, zbog čega mnogi ljudi u današnje vreme biraju navodno zdravije alternative ovoj namirnici, kao što su margarin, kokosovo ulje, razni mlečni namazi…

Jedan nutricionista, međutim, tvrdi da su sve ove i mnoge druge alternative puteru uglavnom manje zdrave nego on sam. Njegovo ime je Rajan Karter i on je nedavno na svom Instagramu otkrio zbog čega je puter mnogo zdraviji od margarina.

„Još uvek moram da objašnjavam kuvarima da ne bi trebalo da se plaše putera. On nije neprijatelj našeg organizma i ne izaziva srčana oboljenja“, napisao je Karter vidno iznerviran i dodao: „Alternative puteru su mnogo nezdravije. Neke od njih mogu negativno uticati na funkcionisanje mozga, kognitivnu sposobnost i memoriju. A da ne pričamo kako se sve prave ove lažne masti. Emulgovanje, hidrogenizacija, izbeljivanje, dodavanje veštačkih mirisa, sintetičkih vitamina… Puter možda nije superhrana, ali je svakako zdraviji i ukusniji od njegovih alternativa“.

Naravno, kao i u slučaju mnogih drugih namirnica, ne treba preterivati ni u konzumaciji putera. To što je zdraviji od svojih alternativa, ne znači da je sam po sebi preterano zdrav. Ako vam je pak pre svega stalo do dobrog ukusa vaših obroka, setite se ove namirnice svaki put kad stavite kecelju.

Izvor: D’Marge