Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Ove namirnice popravljaju raspoloženje

AUTOR: CityMagazine 28 Jan, 2019
Ove namirnice popravljaju raspoloženje

Svima nam se dešava da zapadnemo u bezvoljnost ili nas preplavi tuga, i to je sasvim u redu, ako takvo stanje potraje kratko. Dobro je suočiti se sa padom raspoloženja na vreme, jer sve emocije koje ne ispoljimo u nekom trenutku stignu na naplatu. Odličan saveznik u toj borbi, svakako je hrana, i to ona puna minerala i vitamina. Pažljivo čitajte nastavak teksta, jer ćete saznati koje namirnice treba da uvrstite na listu.

Iako u trenucima kada se osećamo prazno ili usamljeno prvo posegnemo za slatkišima i grickalicama, oni nude samo trenutnu utehu. Za razliku od njih, voće, orašasti plodovi i žitarice predstavljaju bogat izvor hranljivih materija, i treba ih redovno unositi. U redovima koji slede, saznaćete šta treba da se nađe na vašem tanjiru u danima koje biste radije prespavali.

1. Čokolada

Kockica crne čokolade sa 70 procenata kakaoa, popraviće vaše raspoloženje za tili čas. Ova namirnica bogata je magnezijumom i triptofanom, koji potpomažu rad nervnog sistema. Pored toga, sadrži i flavonoide, koji deluju kao antioksidansi.

2. Orasi

Odlični za užinu ili za početak dana...

Odlični za užinu ili za početak dana…

Kada ustanete potišteni ili bezvoljni, prvo što treba da uradite jeste da napravite kašu ili musli u koji ćete dodati 4 do 5 jezgara oraha. Oni sadrže sastojke koji podižu nivo seratonina, hormona sreće. Naravno, ne treba zaboravati ni Omega 3 i 6 masne kiseline koje utiču na pravilan rad nervnog sistema i emocionalnu stabilnost. Na kraju, tu je i magnezijum, koji smanjuje napetost.

3. Crni pirinač

Crni pirinač je ne samo mirisan i ukusan, već i veoma zdrav. Kao i prethodne namirnice sa liste, bogat je antioksidansima i flavonoidima, te štiti moždane ćelije i podiže raspoloženje. Sadrži i vitamine B, kao i magnezijum, kalijum i triptofan, koji se bore protiv iscrpljenosti, i promovišu mentalnu i fizičku vitalnost.

4. Jaja

Možete ih spremiti na milion načina...

Možete ih spremiti na milion načina…

Verovatno već znate da su jaja bogata cinkom i jodom, koji pomažu pravilnom funkcionisanju mozga. Ako njima dodamo holin, Omega 3 masne kiseline i triptofan, znajte da dobro raspoloženje neće izostati.

5. Kivi

Ovo voće obiluje vitaminom C, sastojkom koji utiče na stvaranje dobrih neurotransmitera. Pored toga, sadrži kalijum i magnezijum, koji hrane i unapređuju rad nervnog sistema.