Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije
Umesto lekova koristite začine

Za prevenciju raznih bolesti, kao i za njihovo suzbijanje, okrenite se biljkama iz prirode. One vam u vidu začina iznenađujuće mogu pomoći, posebno jer ćete ih lako primeniti kroz ishranu. Naravno, za sve komplikovanije zdravstvene probleme, konsultujte se sa svojim lekarom.

Foto: www.indian-by-nature.com

Kajenski biber

Ovaj specifičan tip bibera u sebi sadrži supstancu capsaicin. To znači da ublažava nivo bola koje vaše telo šalje mozgu. Osim toga, ubrzava metabolizam, te ga slobodno koristite umesto drugih bibera, samo vodite računa jer je znatno ljući.

Foto: www.johnnyseeds.com

Đumbir

Kao začin, koristite đumbir u prahu. Naročito ga uvrstite u ishranu kada imate mučninu, jer je poznat po tome da ublažava sve simptome stomačnih tegoba. Ubacite ga u jutarnji smuti, dresing za salatu, i prženo povrće.

Foto: www.besthealthmag.ca

Kurkuma

Pošto smanjuje upale na mozgu, korisna je u borbi protiv depresije i Alchajmera. Takođe poboljšava pamćenje, umanjuje otoke, i reumatske simptome. Možete je piti razmućenu u vodi sa limunom i medom, ili je dodajte u kuvana jela od povrća.

Foto: www.cosmacon.de

Cimet

Važan je za ljude koji imaju dijabetes tipa 2, jer snižava nivo holesterola, triglicerida, i šećera u krvi. Kada ga kupujete, obavezno uzmite onaj na kom piše Ceylon. Umesto praha, možete koristiti i štapiće, naročito u slanim jelima.

Foto: www.sumaiyaherbsandchocolates.com

Muskatni oraščić

Ublažava bolove, naročito stomačne. Pomaže u boljem funkcionisanju mozga, a koristan je za oralnu higijenu usta i zuba. Obično se renda, a zatim koristi u slatkim jelima i napicima, kao što su: torte, kolači, kafa, čaj, topla čokolada…

Foto:www.chasorganics.com

Klinčić

S obzirom da ima antiinflamatorna i antibakterijska dejstva, klinčić je izvrstan za jačanje organizma i oralnu higijenu. Možete ga držati u ustima kao bombonu, a kuvanom vinu daće poseban šmek.

Foto: www.thespruceeats.com

Kardamon

Dok se crni biber naziva „kraljem začina”, za kardamon važi da je „kraljica začina”. Posebno je cenjen u ajurvedskoj medicini, a upotrebljava se tokom stomačnih bolova, mučnine, i povraćanja. Ubacite ga u crni čaj i kafu, slatka i slana jela.

Foto: www.youtube.com

Kim

Zahvaljujući antioksidansima, cinku, selenu, magnezijumu, i vitaminu B – kim je izuzetno značajan začin. Ubrzava varenje, pomaže onima koji imaju probleme sa snom, rešava prve simptome prehlade. Fino se uklapa uz slana peciva i hlebove.

Foto: www.darshnaturals.com

Majčina dušica

U sebi sadrži razne minerale i vitamine, zbog kojih poboljšava apetit i anulira grčeve u stomaku. Ispostavilo se da umanjuje mamurluk, a često se pije kako bi se ublažila prehlada. U kuvanju naročito dobro ide uz mesa i testeninu.

Foto: www.fireflybbq.eu

Bosiljak

Zbog visokog prisustva gvožđa, magnezijuma, kalcijuma, vitamina A i C – bosiljak se koristi prilikom infekcija, pa i ujeda insekata. Poboljšava kardiovaskularni i nervni sistem. Sušeni bosiljak dodajte u sos od paradajza, i jela od ribe.

Foto: www.spiceography.com

Ruzmarin

Pokazalo se da je ruzmarin odličan u borbi protiv stresa, raznih upala, zapušenog nosa, a naročito simptoma nastalih usled alergija. Svojim specifičnim ukusom ruzmarin će obogatiti sva jela od ribe, mesa, povrća, i leguma.

Foto: www.diet-health.info

Origano

Bori se protiv bakterija, pa i teških bolesti poput raka. Odličan je protiv prvih znaka virusa i upala. Lako ga je uvrstiti u ishranu, posebno onu koja je mediteranski orijentisana.

Foto: www.westernsydneysaunastudies.com

Žalfija

Prilikom bolova u grlu i zubima, obavezno konzumirajte čaj od žalfije. Ona se još pokazala delotvornom u borbi protiv akni, infekcija, depresije i anksioznosti. Sušena varijanta posebno se slaže uz pirinač, razne čorbe, i jela od mesa.

Foto: www.diet-health.info

Naslovna slika: www.experiencedays.co.uk