Magazin za urbani životni stil
Newsletter
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Ove namirnice su prirodno bogate vitaminom B12

AUTOR: CityMagazine 19 Aug, 2019
Ove namirnice su prirodno bogate vitaminom B12

U poslednje vreme, jedan od tih vitamina grupe B dobija veliku pažnju: B12. On igra ulogu u proizvodnji crvenih krvnih zrnaca i energije i pomaže u sprečavanju oštećenja nerva i održavanju kognitivnih funkcija i drugih bioloških procesa.

Većini odraslih muškaraca i žena potrebno je 2,4 mikrograma (mcg) vitamina B12. Tokom trudnoće i dojenja, potrebe za vitaminom B12 za žene povećavaju se na 2,6 do 2,8 mcg.

U nastavku ćemo vam otkriti koje su namirnice bogate vitaminom B12:

Losos – 4,8 mcg

Pored svih onih omega-3 masnih kiselina, jedno obročno serviranje lososa ima skoro duplo veću količinu vitamina B12 od one koja je dnevno potrebna odraslim osobama.

Pored omega-3 masnih kiselina, losos je bogat i vitaminom B12

Pored omega-3 masnih kiselina, losos je bogat i vitaminom B12

Jetra, 60 mcg

Ovo je jedan od sigurno najboljih izvora vitamina B12. Goveđa jetra ima najviše vitamina B12 sa 60 mcg po obroku, dok pileća jetra ima oko 18 mcg.

Školjke, 84 mcg

Plodovi mora uglavnom su prilično bogati vitaminima, ali ovi mekušci su apsolutno najbolji adut za hranu kada su u pitanju namirnice sa visokim sadržajem vitamina B12. Takođe imaju dosta proteina i gvožđa, koji mogu pomoći kod anemije.

Morska hrana je puna vitamina, naročito B12

Morska hrana je puna vitamina, naročito B12

Mlečni proizvodi, oko 1 mcg

Mleko je dobar izvor vitamina B12, ali ni ostali mlečni izvori, uključuju jogurt i švajcarski sir, nisu loši.

Kavijar, 5,67 mcg

Pored toga što je jedan od najboljih prirodnih izvora omega-3 masnih kiselina, kavijar je i hrana veoma bogata vitaminom B12.

Ova luksuzna hrana jeste skupa, ali i zdrava

Ova luksuzna hrana jeste skupa, ali i zdrava

Žitarice, oko 6 mcg

Većina žitarica je obogaćena različitim B vitaminima.

Mlečne zamene, oko 1 mcg

Većina alternativa mleku, bilo da su badem, kokos, soja ili zob, obogaćena je vitaminom B12.