Magazin za urbani životni stil
Newsletter
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

5 efektnih načina da savladate nervozu u javnosti

AUTOR: CityMagazine 22 Jan, 2019
5 efektnih načina da savladate nervozu u javnosti

Otkrićemo vam nekoliko tehnika za borbu sa nervozom od izlaska u javnost koje su se pokazale najefektnijim. Poslušajte naše savete, ali, naravno, obratite se i stručnim ljudima koji već godinama pomažu ljudima da pobede svoju socijalnu fobiju.

1. Počnite polako da se navikavate na gužvu

Sve postaje lakše nakon vežbe. Isti slučaj je i sa privikavanjem na socijalne situacije. Ako vas muči napetost u javnosti, nemojte odmah da pokušate da rešite sve aspekte ovog problema. Postavite sebi manje ciljeve za koje postoji realna šansa da će biti ispunjeni. Na primer, možete da probate da se koncentrišete na razgovaranje sa samo jednom osobom na javnom mestu. Možda nećete odmah biti hit u društvu na ovaj način, ali ćete bar započeti dugotrajan proces navikavanja na prisustvo drugih ljudi, a sigurno ćete poboljšati i svoje komunikacione veštine.

2. Klonite se proizvoda sa kofeinom

Kafa nije vaš prijatelj ako patite od anksioznosti u društvu

Kafa nije vaš prijatelj ako patite od anksioznosti u društvu

Možda mislite da će vas šoljica kafe adekvatno pripremiti da se suočite sa svojim strahovima, ali, nažalost, efekat je u potpunosti suprotan. Kafe, ali i drugi proizvodi sa kofeinom kao što su čokolade, gazirani napici ili zeleni čaj, mogu povećati vaš već visok nivo stresa koji osećate na javnim mestima.

3. Razmislite dobro čega se stvarno plašite

Kada osećamo nervozu zbog nečega, često ne razmišljamo da li je ona opravdana niti uzimamo u obzir šta je to što nas najviše plaši u datoj situaciji. Ako bi trezveno analizirali posledice najgoreg scenarija koji bi mogao da nam se dogodi u javnosti, došli bi do zaključka da je on ili neverovatan ili ne preterano značajan. Iz toga sledi da je silna briga oko pojavljivanja na javnim mestima u najmanju ruku preterana.

4. Fokusirajte se na nešto ili nekog drugog

Svako ima svoje nesigurnosti i to je normalno

Svako ima svoje nesigurnosti i to je normalno

Ponekad treba izaći iz svoje kože i ne biti toliko opsednut sobom i svojim pravim ili fiktivnim problemima. Ako pokušate da se stavite u kožu drugih ljudi, otkrićete da svako od nas ima nešto što potencijalno može da nas učini nesigurnim. Neko se muči sa viškom kilograma, druge je sramota svojih postupaka iz prošlosti, dok su mnogi nezadovoljni postignutim rezultatima na profesionalnom planu. Savršenstvo je izvan ljudskog domašaja pa je suvišno gubiti živce zbog straha od toga šta će drugi misliti o vama.

5. Budite ponosni na svoje male pobede

Umesto što se nervirate zbog nečega što ste propustili da uradite, budite srećni ako ste se i na najmanji način suočili sa svojom socijalnom fobijom. Tako ćete izgraditi svoje samopouzdanje i ohrabriti sebe za naredne korake. Bitno je da ne žurite i oslobodite sebe prevelikih očekivanja. Proći će neko vreme pre nego što se budete osećali potpuno rasterećeno u svim javnim kontekstima, ali izazov je i te kako savladiv.