Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Da li ste čuli za vežbanje koje uključuje špil karata?

AUTOR: CityMagazine 23 Feb, 2021
Da li ste čuli za vežbanje koje uključuje špil karata?

Sigurno ste čuli za razne sprave i pomagala koja se mogu koristiti u toku vežbanja, ali verujemo da špil karata za igranje niste smatrali jednim od njih. Ne, karte ne isključuju niti zamenjuju druge sprave, već mogu da budu veoma zanimljiv i inovativan način da vežbanje učinite zanimljivim i sebe motivišete da sa istim i nastavite. A svakako nije u pitanju nešto skupo niti nedostupno, pa zašto ne probati?

Ono što treba da uradite jeste da odlučite na kojim mišićima želite da radite i po tome izaberete odgovarajuće vežbe. Što se tiče ubacivanja karata u tu rutinu, nije važno koje vežbe su u pitanju, samo je poželjno da su raznovrsne. Jedina napomena je da vežbe treba da budu određene brojem ponavljanja a ne pojedinačnim trajanjem svakog od njih. Na primer, dobra kombinacija bi uključivala sklekove, čučnjeve i trbušnjake, ali ne i plank (dasku).

Foto: Pixabay

Kada se odlučite, pomešajte špil i položite blizu sebe tako da ne vidite koja je prva karta. Okrenite prvu kartu sa vrha i uradite onoliko ponavljanja prve vežbe u skladu sa brojem koji ste izvukli. Kada završite, okrenite sledeću kartu i u skladu sa brojem uradite toliko ponavljanja druge vežbe. To nastavite dok ne prođete sve vežbe koje želite da radite, uz obavezne usputne pauze. Možete proći ceo špil, ali ne treba preterivati ukoliko tek počinjete da vežbate i prilagoditi sve svom ritmu i spremnosti.

Karte su tu da sve učine zanimljivijim, a ne da vam zagorčaju život, pa tako najveći broj ponavljanja može da bude 14, što i ne zvuči tako strašno. Što više vežbi ubacite, to će biti dinamičnije, a i imaće efekta na više vrsta mišića u vašem telu. Ovo možete raditi sa partnerom, odnosno nekim iz vaše kuće, tako što ili naizmenično vučete karte, ili oboje radite isti broj ponavljanja. Kada nešto radite udvoje, tu je dodatna motivacija, a možete se i bodriti međusobno. Ukoliko vam je preintenzivno, započnite sa mnogo manjim brojem karata i stanite kada za to osetite trenutak, pa iz dana u dana povećavajte broj karata, odnosno ponavljanja vežbi.

Izvor: GQ

Naslovna fotografija: Photo Illustration / Getty Images